Reisverslag

Door Mevr. Pijnenburg uit Bladel (NL)

FC Barcelona vs. Atletico Madrid

Op vrijdag vlogen we naar Barcelona om te gaan genieten van een mooi weekend. Dankzij het infoboekje dat we van Forza Voetbalreizen hadden ontvangen, was de bus snel gevonden die ons naar het centrum van Barcelona bracht. Via de uitstekende routebeschrijving arriveerden we bij ons hotel in de gotische wijk. Ligging van het hotel Suizo kon niet beter, bij de voordeur bevond zich het metrostation, aan het smal straatje aan de overkant de fietsverhuur, de officiële winkel van FC Barcelona aan een zijstraat en de kathedraal aan de achterkant, 5 minuten lopen vanaf de Ramblas en de haven, midden tussen de vele restaurantjes en terrasjes. Op zaterdagmorgen had Forza Voetbalreizen voor ons een leuke 3 uur durende fietstocht geboekt. Op het gemak fietsend in het zonnetje door de verschillende wijken van de stad, naar het strand, de kathedraal Sagrada Familia, langs een winkel waar Johan Cruijff vaak kwam en waar Sjors ook nog eens een voetbal kreeg. ’s Middags de berg Montjuic opgelopen met de vele trappen en ’s avonds op ons gemak gegeten in een van de leuke restaurantjes rondom het hotel. Nog een potje bier in de Ierse Pub en de zaterdag was voorbij gevlogen. s Zondags zijn we op tijd naar het stadion vertrokken waar om kwart over 4 de wedstrijd FC Barcelona- Atletico Madrid begon. Aangezien er zo’n 100.000 man in dat stadion zit, waarvan er een heleboel na afloop van de wedstrijd op de metro wachten, zijn wij op de fiets naar Camp Nou gegaan. Daar aangekomen keken we onze ogen uit. Wat een sfeer hangt hier, ongelooflijk. We hadden uitstekende zitplaatsen schuin achter het doel zodat we de spelers goed konden zien. Keihard fluitconcert voor de tegenstander en een oorverdovend lawaai toen de spelers van FC Barcelona de grasmat opkwamen. Grote vlaggen, tromgeroffel, handgeklap en geschreeuw, het was er allemaal. Tis toch wel andere koek om Messi, Iniesta en Suarez in het echt te zien voetballen dan de samenvatting te kijken thuis op de bank. Hoogtepunt van de wedstrijd was toch wel de goal van Messi uit een vrije trap. Het stadion ontplofte. De perfecte passes van Iniesta, super. Jammer dat die wegens een blessure na een half uur het veld moest verlaten. Verder hebben we genoten van de supporters, we zaten langs een Spaanse moeder met zoon die erg temperamentvol waren en ons aanmoedigden om mee te schreeuwen, juichen en klappen. Na afloop op de fiets terug naar de gotische wijk waar we nog lang over de wedstrijd hebben gesproken. Maandagmorgen de fiets weer ingeleverd en met de bus naar het vliegveld waar we tegen de middag richting Nederland vlogen. Het zit erop. Wat hebben we genoten van onze voetbalreis, TOP! Dat we nog een keer een voetbalreis gaan maken is wel zeker, maar welke? Nog geen idee maar in ieder geval wel met Forza Voetbalreizen, bedankt.

Deel dit verhaal
Ouder
Recenter

Klantenservice

De medewerkers van Forza zijn overal al geweest, en helpen u graag om een geschikte voetbalreis samen te stellen. Bel ons daarom gerust, ook 's avonds en in het weekend!