Reisverslag

Door Dhr. Blankvoort uit Hattem (NL)

Fulham vs. Arsenal

Als we zeggen, helaas zit de trip naar Londen er weer op, dan zegt dat misschien al genoeg of niet? Nee eigenlijk niet. We hebben weer veel mee gemaakt en dit willen we graag met je delen. Basis van de trip was natuurlijk de geboekte wedstrijd Fulham - Arsenal op maandag 2 jan 17.30 uur. Op papier een mooi affiche en dat werd het ook. Prachtige wedstrijd met Dembéle en Ruiz aan Fulhams kant en Van Persie aan Arsenals kant. Ik zal je niet vermoeien met het hele verloop van de wedstrijd, maar gezien een in begin sterker Arsenal en later een sterker Fulham, een terechte uitslag met een slotakkoord waar je als voetballiefhebber van droomt. 0-1(rust), 1-1(85 min.), 2-1(93 min.). Over het verdere verloop van onze trip het volgende: Dankzij een vroege vlucht en strakke planning, waren we op tijd in het hotel (Holiday Inn Express London Hammersmith). Een overigens keurig hotel, weinig bar, maar wel een prima ontbijtje en lekkere bedjes. Alle koffers snel op één kamer en daarna in de taxi op weg naar Selhurst Park, het stadion van Crystel Palace FC. We gunden ons een extra wedstrijd en dat werd de eerder genoemde club tegen Leicester City. Strak om 13.00 uur zaten we op onze plaatsen in het stadion voor het begin van de wedstrijd. Het is een niveau lager, maar we zagen wel een ouderwets harde Engelse wedstrijd. Wat een stadion, met houten tribunes en dat had zijn charme. Deze wedstrijd kende ook 3 doelpunten, uitslag 1-2. Gele kaarten en een rode kaart. Dit door uitgesproken woorden die gericht waren naar de assistent-scheidsrechter. Woorden die niet thuis horen op de voetbalvelden? We konden het net niet horen, want het gebeurde vlak voor onze neus. De 2e dag (dinsdag 3 jan.) hebben we ons zelf getrakteerd op een trip naar het nieuwe Wembley-stadium. Daar een prachtige tour gedaan, absoluut de moeite waard! Even een hapje gegeten en daarna een bezoek gebracht aan het Emirates-stadium, thuisbasis van Arsenal. Ook nog even vooraf op de voormalige heilige grond van deze club geweest (Highbury), wat nu ''beplant'' is met nieuwe appartementen, maar nog steeds is zichtbaar dat er hier een stadion heeft gestaan, blijf apart... Aangezien we de hele avond nog voor ons hadden en ''voetballiefhebbers'' zijn, hebben we nog een 3e wedstrijd bezocht. Tottenham Hotspur – West Bromwich Albion. Deze kaarten hadden we vlak voor de reis nog in ons bezit kunnen krijgen. Een prachtig stadion, een wat mindere wedstrijd, maar met een goed spelende van der Vaart maakte het deze avond toch compleet. Uiteraard vooraf van deze wedstrijd een biertje gedronken in de daar welbekende pub The Elbow Room. Als je daar vriendelijk je drankje besteld, krijg je die vriendelijk. Tip: doe daar niet aan koffie! Dag 3 (woensdag 4 jan.), dag van vertrek. Verstandigerwijs hadden we een vlucht in de avond, waardoor we naast voetbal en nog eens voetbal een tennisslag om de arm hadden voor wat toeristische activiteiten. We hebben nog even een bezoek kunnen brengen aan Wimbledon, het welbekende tennis park van Londen. Helaas tennissterretje Hantuchova niet gezien, maar ja, je kunt niet alles hebben. Na nog even een paar minuten op de klok van de Big Ben te hebben gekeken en een brug te hebben geslagen naar de Tower Bridge, zijn we richting airport gegaan. Home sweet home... Als laatste nog even een paar dingen: Doe Londen niet in één dag, je gaat te veel missen. Eet lekker ergens in een pub. Hier vind je de Engelsen. Ga naar Wembley, meer dan de moeite waard (nu nog een wedstrijd daar). Stap niet uit volgens de informatie op station Wembley Central, maar op Wembley Park, foutje. Ander kritiek puntje was de trein en metro tickets. Londen kent een fantastisch openbaar vervoer, zeker de metro. Het snelst en goedkoopst. Moet je wel de juiste aantal zones hebben. Volgens info, zou je met 1/2 zones genoeg hebben, maar dat moeten er echter 3/4 zijn. Dankzij goede hulp bij de trein naar Londen, (klein stukje zwart gereden) en verandering van metro kaartjes is alles prima verlopen. We kunnen terug kijken op een paar prachtige dagen. Drie wedstrijden, Wembley, Emirates Stadium, Wimbledon, Big Ben en Tower Bridge, hapje, drankje en een hoop gezelligheid, wat wil men nog meer...Bedankt. Edward Blankvoort

Deel dit verhaal
Ouder
Recenter

Klantenservice

De medewerkers van Forza zijn overal al geweest, en helpen u graag om een geschikte voetbalreis samen te stellen. Bel ons daarom gerust, ook 's avonds en in het weekend!